Stinkende vulkanen en mooie uitzichten - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Levi Gawi - WaarBenJij.nu Stinkende vulkanen en mooie uitzichten - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Levi Gawi - WaarBenJij.nu

Stinkende vulkanen en mooie uitzichten

Blijf op de hoogte en volg Levi

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na tauranga verlaten te hebben ging de reis verder naar rotorua. In rotorua stinkt het enorm naar rotte eieren. Dit komt door de vulkanische activiteiten in de stad. Over rond de stad zie je stoom wolken van geisers. Met mensen uit het hostel ben ik op een mud tour geweest. We hebben enkele mud pools gezien en zijn vervolgens naar een hete rivier gegaan waarin we hebben genoten van een corona'tje. Na rotorua stond taupo op de route. In taupo heb ik een van mijn grootste angste overwonnen, hoogtevrees. Iedereen in het hostel had blijkbaar al geskydived dus ja dan moet ik ook maar. Eerst werd ik opgehaald door een limousine en gingen we naar het basecamp. Ik de me overal aan en jawel daar kwam een roze vliegtuig aanrijden die mij op een hoogte van 12000 feet (4 km) zou brengen. Natuurlijk was ik de gelukkige die als eerste mocht springen en moest dus ook naast de deur zitten. Deur open, voeten onder het vliegtuig, hoofd naar achter en gaan. 45 seconden vrije val en een met snelheid van 200 km/h ging ik al gillend en vol adrenaline naar beneden. Het was de beste ervaring die ik tot nu heb gehad. De volgende dag stond er een tocht op de lijst waarvoor ik om 4;30 moest opstaan. Om 7:00 kwam ik dan aan bij de tangariro crossing waar ik oa in het heilige meer van de maori heb gezwommen en de bekende Mount Doom van lord of the rings heb beklommen. Mount Doom was een hele klus, in 2 uur had ik 2,3 km geklommen en gekropen in een hoek van 45 graden. En ja dan moet je nog naar beneden... Aangezien op mount doom een laag gravel ligt van een halve meter hoog moest je dus een soort naar beneden skiën. Eindelijk beneden zat ik helemaal onder de schrammen en wonden. Na 9,5 uur gewandeld en geklommen te hebben was ik om 6 uur dan eindelijk weer in het hostel. Nu is het op naar napier.

  • 04 Februari 2013 - 20:52

    Caroline De Boer:

    Hoi Levi,
    Wat een mooie ervaringen doe je op! Je hebt zo te lezen al veel gezien en ondernomen.
    Lijkt mij inderdaad heel eng hoor om uit zo'n vliegtuigje te springen...........brrrrrrrrrrrr
    Geniet nog maar lekker dan blijven wij je hier goed volgen en genieten van alle verhalen.
    Liefs, Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Levi

volgt

Actief sinds 26 Dec. 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 4904

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 01 Mei 2013

Exploring New Zealand

Landen bezocht: