Werken en besparen - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Levi Gawi - WaarBenJij.nu Werken en besparen - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Levi Gawi - WaarBenJij.nu

Werken en besparen

Blijf op de hoogte en volg Levi

28 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Nelson, dat was een goeie stad mooie feestjes en de abel tasman was ook geweldig met zijn gouden stranden en de groen blauwe zeeën. Ik nelson heb ik weer een jongen gemeet die ik een maandje geleden heb leren kennen. En ja we hadden allebei het zelfde probleem, we zaten krap bij kas. Dus zijn we in 1 dag helemaal naar een hostel in franz josef gelift. Het ging eigenlijk heel makkelijk, met 8 verschillende lifts hebben we het in 9 uur gehaald. En we hoefde nooit langer te wachten dan 20 minuten wachten. Je hoort een hoop vreemden en gaven verhalen en je leert de kiwi's beter kennen. We gingen naar franz josef om te wwoofen, dit houd in dat we 4,5 uur per dag moeten werken. We worden niet betaald maar krijgen we een bed, avondeten uit het restaurant en 2 biertjes. In de middag gaan we meestal met de rest ergens naar toe. Zo zijn we naar een glowworm cave gegaan en hebben we de glestjers gezien. Voor de rest is er hier niet zou veel te doen want het stadje bestaat uit wel 1 straat! Op zondag hadden we onverwachts een soort carnaval feest met de andere backpackers die hier verblijven. Maar ja 1 probleem... We hebben helemaal geen verkleedkleren, dan maar improviseren toch! En daar gingen de ninja's naar het bal. Zaterdag ga ik weer verder met mijn reis naar fox glacier, daarna naar wanaka en dan toch echt QUEENSTOWN!!

• 28 Februari 2013 - 20:46

Anita Eversdijk:

Hoi Lev,

Gaat lekker daar downunder! Leuk om te lezen hoe je het continent ontdekt.
    Het ziet er prachtig uit, misschien moeten wij ook nogeens een kijkje gaan nemen aan die kant van de wereld. Op sommige foto's lijkt het wel veel op Zuid Afrika.
    Mocht genoeg van New Zealand hebben kan je altijd nog hier langs komen maar alsnog lijk je het prima naar je zin te hebben. We blijven je volgen!

Veel plezier, liefs,
    Peter en Anita

• 16 Maart 2013 - 12:11

Ellen:

Heey Levi!

Ziet er goed uit man, die foto's! Wist dat je daar kon werken voor overnachting en maaltijd maar wist niet dat het woorden heet. Leuk woord voor wordfeud :)!
    Hier in Holland is het waanzinnig koud en grijs , dus je mist niets! Ik kan nu niet zo veel oefenen voor Alpen d'Huzes.... Gaat toch wel goedkomen!

Ciao
    Ellen