Van feesten tot lange tochten - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Levi Gawi - WaarBenJij.nu Van feesten tot lange tochten - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Levi Gawi - WaarBenJij.nu

Van feesten tot lange tochten

Blijf op de hoogte en volg Levi

20 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Nadat ik in franz josef voor 10 dagen heb gewerkt ben ik samen met mijn compagnon naar fox glacier gegaan. Alleen even een dagtrip naar de gletsjer gemaakt en toen door naar wanaka. Dit is tot nu de meest relaxde stad die ik ooit gezien heb. Niemand heeft haast en alles is best. Op de 2e dag in wanaka had ik behoeften aan het leidse gevoel en besloten dat het tijd was voor hutspot met gehaktballen. De volgende dag gingen we op een track naar de roys peak, 1600 meter hoog en een 3 uur lange klim helemaal kapot was het uitzicht op de top het zeker waard. Na al deze tochten en natuur dingen was ik wel weer eens toe aan een goed fiasco, op naar queenstown! Ik denk dat liften naar queenstown moet wel lukken, dat zou toch niet zo moeilijk zijn... Nee klopt als mensen de niet de verkeerde kant opsturen. Na 2,5 uur besloot ik dan ook maar om de bus weer een keer te pakken. Eenmaal in queenstown kreeg ik gelukkig wel dat beloofde feestje. In het hostel heb ik me maten ewoud en wouter weer ontmoet. De volgende dag gingen we met ze vieren luge, dit is een soort van reallife mario kart en dat was zo geweldig dat we maar besloten om 5x te gaan. In de avond heb ik van mijn eerste ferg burger genoten, zie foto. Deze staat bekend als de beste van nieuw zeeland en man man man wat was die goed zeg. 16 dollar maar zeker het geld waard. In de avond weer en feestje en zo verliepen eigenlijk de dagen in qtown. Na in qtown een tent gekocht te hebben besloten ik en ben ( een duitser waar ik een maand mee heb gereisd) om te gaan camperen in milford sound en vervolgens de vier daagse kelper track te doen. 4 dagen is wel lang he... nou dan doen we het toch gewoon in 2, ja joh waarom ook niet he... Dit was toch slopender dan ik gedacht had. 2,5 dag lang met mijn grote backpack, tent en campeer spullen een berg beklimmen. Vervolgens op de berg hebben we 6 uur over de bergruggen gelopen waar het ongelooflijk koud was en er naar mijn idee een windkracht 8 stond. Maar het was wel super. Gister hebben we met vier mensen een auto gehuurd om een road trip te maken door de catlyns. Momenteel in dunedin om even aan een studenten stad te proeven. Want ja eenmaal terug moet ik me toch echt gaan inschrijven.

• 13 April 2013 - 17:25

Anita Eversdijk:

Hoi Lev, leuk om je verhalen te lezen! Die ervaringen zal je nooit meer vergeten. Je bent waarschijnlijk aan het aftellen want je moeder vertelde dat we in dezelfde week in Nederland aankomen. Geniet nog ff en tot binnenkort. Grtjes en liefs, Anita

• 16 April 2013 - 15:36

Ellen:

Hoi Lev,

alsof ik je de verhalen hoor vertellen! Wat een geweldig mooie foto's! Ik ben wel een beetje jaloers op die Kepler trek. Dat lijkt me echt gaaf om meegemaakt te hebben. Je verhaal doet me een beetje denken aan mijn wandeltocht over de bergkam op Corsica. Terwijl Hans en ik daar met regen en kou over heen trokken, dacht ik aan mijn moeder die op dat moment met 30 graden aan een Spaans strand lag. Maar toch, ik had het voor geen goud willen missen. Super ervaringen en super herinneringen!!!!